Denne veiledningen forklarer hvordan du eksporterer e-post, kalenderoppføringer, kontakter og gjøremålslister fra Outlook 2007 til en PST-fil. Etter dette vil du ha en backup av alt eller deler av e-poster, kalenderoppføringer, kontakter og andre elementer i Outlook.


  1. I Outlook 2007, velg "Fil -> Importer og eksporter ..." fra nedtrekksmenyen

  2. I dialogboksen som kommer opp, velg "Eksporter til en fil" og klikk "Neste"

  3. I neste dialogboks, velg "Fil med personlige mapper (PST)" og klikk "Neste"

  4. I neste dialogboks skal du velge hva du vil eksportere. Dersom du vil eksportere alt, marker den aller øverste mappen i listen. Som oftest heter denne mappen "Personlige mapper", men den kan også ha samme navn som e-postkontoen din eller navnet ditt. Huk også av for valget "Inkluder undermapper". Klikk deretter "Neste".

    Eksempel:




  5. I neste dialogboks får du spørsmål om hvor filen med eksportert e-post skal plasseres og hva den skal hete. Det anbefales å plassere eksportfilen (PST-filen) så du finner den igjen senere. For å kjenne igjen filen kan det også være lurt å gi den et annet navn enn bare "backup.pst", f.eks. "September-backup.pst" el.l.

    I valgene under skal det være merket av for "Erstatt like elementer med merkede elementer". Klikk deretter "Fullfør"

    Eksempel:



  6. I den siste dialogboksen trenger du ikke legge på passord. I Navn-feltet kan du gjerne skrive noe mer beskrivende, f.eks. "Backup 27-09-2015", men det er ikke noe krav.

  7. E-post og andre Outlook-elementer eksporteres nå til den valgte PST-filen. Vær oppmerksom på at dette kan ta litt tid dersom du har mye e-post og annet innhold i Outlook.