Dersom du har en firmakonto i Google Apps for Business er alle kalendre automatisk delt med alle i firmaet eller organisasjonen. Slik åpner du andres kalender i Kalender-programmet på Mac.


Forutsetning: Google-kontoen din må være satt opp i Systemvalg -> Internett-kontoer. Videre må kalendersynkronisering være påslått under kontooppsettet.



Steg 1

Logg inn på Google Apps på web (med riktig konto) og gå til kalenderen.


Steg 2

Utvid linken "Andre kalendre" og skriv inn e-postadressen til kollegaen din. Trykk enter eller velg fra listen som blir foreslått. Legg til så mange kollegaer du vil.


Steg 3

Du skal nå velge hvilke kalendre du vil ha synkronisert til Macen din. Gå til https://www.google.com/calendar/syncselect og kryss av for kalendrene du vil ha mulighet til å se på Macen. Klikk deretter "Lagre" til høyre i skjermbildet.



Steg 4

Åpne Kalender/Calendar på Macen din. Klikk på menyen Kalender -> Valg (eventuelt Calendar -> Preferences) og velg firma/organisasjonskontoen din fra kontolisten.


Steg 5

Klikk på arkfanen "Delegeringer" (eller Delegation) og kryss av for kalendrene du vil se. Om du bare har lesetilgang til kalendrene på listen har du ikke såkalt delegert tilgang til dem og kan hoppe over dette punktet.


Steg 6

Lukk vinduet med innstillinger og vent noen sekunder til din kollegas kalender dukker opp i kalenderprogrammet. Nye avtaler i kollegaens kalender dukker opp fortløpende, men det kan ta en liten stund før du ser noe første gang etter at du har lagt den til.